Sähköinen asiointi

Sähköinen asiointi onnistuu osoitteissa www.hyvis.fi ja www.kanta.fi

Sähköisten asiointipalveluiden käyttäminen edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kun täydennät omiin tietoihisi joko puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen, saat ilmoituksen sinulle saapuneesta viestistä tai lomakkeesta. Sähköpostilla tai tekstiviestillä ei lähetetä potilastietoja.

Kuntayhtymä kaksineuvoisessa sähköinen asiointi on mahdollista seuraavissa palveluissa:
• laboratorioajan tilaaminen,
• äitiysneuvolan esitietolomakkeen täyttäminen,
• potilastietojen korjaaminen ja tarkistaminen,
• potilasasiamiehen palvelut ja
• reseptin uusinta.

Sähköisiä ajanvarauksia on mahdollista tehdä Seinäjoen keskussairaalan Y-talon laboratorioon sekä maakunnassa  oleviin Seinäjoen keskussairaalan näytteenottopisteisiin, lisätietoja osoitteesta Hyvis.fi.

Myös äitiysneuvolan esitietolomakkeen voit täyttää sähköisesti palvelussa Hyvis.fi.

Hyvis.fi -sivuston kautta voit tehdä potilastietojen korjaamis- ja tarkastamispyynnön sekä perusterveydenhuoltoon että erikoissairaanhoitoon. Sivuston kautta voit olla yhteydessä myös potilasasiamieheen.

Hyvis.fi -sivustossa on mahdollisuus ottaa käyttöön turvallinen viestinvälitys. Sovi turvallisen viestinvälityksen käyttämisestä hoidostasi vastaavassa terveydenhuollon yksikössä. Terveydenhuollon ammattilainen avaa viestinvälitysoikeuden, jonka jälkeen voit asioida turvallisen viestinvälityksen kautta. Turvallinen viestinvälitys ei ole ajanvarauspalvelu.

Kanta.fi -sivustossa voit tehdä itse sähköisen reseptin uusintapyynnön tai katsoa sivustolle tallennettuja potilastietojasi ja laboratoriovastauksia.

Sähköisen asioinnin mahdollisuudet tulevat lisääntymään kuntayhtymän palveluissa.

 

Päivitetty 08.05.2017